Autoblog Corporate

Autoblog Corporate

Een kijkje achter de schermen

Autoblog Corporate RSS Feed
 
 
 
 

Veren in den kont

Zo, tijd voor mijn eerste bericht op corporate. Dit bericht komt uit de inbox, volgens mij is er iemand blij met Autoblog.

Beste autoblog,

Als eerste even zeggen; de trip naar Barca zag er gaaf uit vanuit de corporate blog. Wel leuk dat jullie het bestaan toch even leuk hebben kunnen vieren.

Echter ik wilde mailen om 2 dingen. 1 om te zeggen waarom jullie video’s zoveel beter overkomen dan bijvoorbeeld die van autoweek. Elke keer als ik die kijk denk ik constant; leer die mensen met een camera werken. Hebben ze ook nog eens een week journaal waarbij ik bijna mijn tanden kapot knars van de irritatie die in mij opkomt met het Stevie Wonder-stylo acteer werk van die gasten. Iedereen kijkt maar wat heen en weer, welke kant ze opkijken boeit niet. Je wordt er zo onrustig van niet normaal meer. En alles moet zo politiek correct, ik moet altijd kotsen als er van die onzin wordt gebruikt om maar om je mening wat betreft een auto niet te uiten. En dan het allerergste; denken dat iedereen daar het het beste weet op het gebied van auto’s. True ik ben 20 jaren jong en kan dus niet zeggen dat ik weet hoe het was in de gloriedagen van Saab en Alfa en meer van dat geneuzel. Maar als ik ze zo zie in een splinternieuwe auto denk ik waar de f*ck haal je die onzinnige dingen vandaan (niet heel specifiek maar gewoon in general). Hoe zijn de feiten die je daar brooddroog staat op te sommen voor de camera (ook hier weer: Stevie Wonder met zelfs een twistje Rainman als het gaat om dat semi ge-astma babbelwerk), op welke manier dan ook boeiend. Auto’s gaan om emotie, en ik snap best dat om een objectieve review te geven je niet een soort fanboy moet wezen, maar als je het doet zoals autoweek is het gewoon niet geloofwaardig meer en nog vele malen erger; de video’s voegen niets toe of doen zelfs af voor de geschreven reviews. Om het zo te zeggen; zij halen echt alles sex uit de autojournalistiek.

Jullie weten ten minste elke auto te presenteren om de feiten die voor die auto belangrijk zijn inclusief een mening, en dat is maar goed ook. Ik ben het er niet altijd mee eens, maar als ik weet met welke kijk op een auto de review van een auto is opgesteld kan ik daar van aftrekken wat voor mij (of welke lezer dan ook) belangrijk is.

En holy shit wat is die Frank Jacobs een vervelende kwast zeg. Nou goed, dat jullie in ieder geval weten wat ik en ik denk meer mensen waarderen (bewust of niet) aan het video element.

Groeten,

Norbert

“Semi ge-astma babbelwerk” komt wat mij betreft in aanmerking voor de Dikke Van Dale.

1 Reactie to “Veren in den kont”

  1. vla :

    Ja maar het is waar ook. Positieve kritiek is iets wat ik ook ambieer. 🙂
    En kerel Sjoerd van weet ik veel welke mindere site is echt schijtjaloers hé! 😆

Laat een reactie achter

Je moet eerst inloggen om te kunnen reageren...

Registreer of Login