YouTube kondigt deze week een test aan die een aantal Nederlandse content partners in staat stelt om pre-roll-advertenties (reclame voorafgaand aan een video) te testen. Naast Armada, PSV en Sanoma heeft ook Autoblog zijn medewerking toegezegd.
Speciaal voor de gelegenheid mocht Wouter zich eigenaar van Autoblog.nl noemen, we laten hem even aan het woord: “Online video wint steeds meer aan populariteit bij onze doelgroep. Zeker voor auto’s zegt beeld zoveel meer dan woorden en dus is het zeer interessant om professionele content via videosites te delen. YouTube is natuurlijk een geweldig platform om consumenten via diverse devices te bereiken en we zijn daarom erg blij dat we met YouTube gaan samenwerken om pre-roll-advertenties te gaan testen.“
vla zegt
Sinds wanneer wil Autoblog consumenten bijeenscharrelen?
autoblogger zegt
Sinds we bezoekers hebben? 😉
vla zegt
Dat meen je toch niet? Het gaat toch om de auto’s en het reporteren (bij gebrek aan een betere beschrijving;), niet om de grote getalletjes?
RA999 zegt
Kon Wouter niet wat origineels bedenken om te zeggen? Man wat een standaardtekstje is dat 😛
Voor de rest vindt ik pre-roll-ads normaliter erg irritant, hopelijk zijn het een beetje auto-gerelateerde reclames…
Citrofiel zegt
Toevallig had ik vanavond voor het eerst zo’n pre roll op YT. Van die klote-‘Ik zeg: DOEN!’. 🙄 Maar autoblog gaat dus ook reclame maken? Of komt er reclame op de autoblog-filmpjes op YT? Hoe moet ik dit nou precies zien?