• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog Corporate

Autoblog Corporate

Een kijkje achter de schermen

  • Home
  • Privacy beleid
  • Login

Slapeloze nachten van de Nederlandse overheid

Auteur: autoblogger, gepost 15 januari 2009 om 10:58 – 1 Reactie

Mensen willen van alles met ons delen, maar wellicht is de reactiefunctie een betere plek dan onze mailbox…

Beste Autobloggers het volgende houdt me bezig;

De sloopregeling in Duitsland en daarmee dus ook plannen voor iets soortgelijks van übernaloper Nederland baart me zorgen.
Ik rijd zelf in een BMW 2002 en een E30 320is, mijn broer in een 1602 en ik krijg onderhand slapeloze nachten van al die ondoordachte fratsen van de nederlandse overheid.
Als ik hoor over sommige kostbare maatregelen of procedures die gewoonweg niet werken zakt de moed me wel eens in de schoenen. Ik zou hier een pagina’s lange tirade kunnen houden, mar ik heb r de krach nie voor..
Als de overheid lage CO2 uitstoot wil stimuleren waarom worden alle belastingen dan niet gericht op brandstofverbruik. Op die manier blijft de autoliefhebber die eens in de 3 maanden z’n kindje de garage uit duwt blij, hij hoeft zich niet scheel te betalen aan een auto die amper wordt gebruikt. De overheid krijgt gewoon z’n centjes om mee te brassen en moeder natuur ook blij.
Vaak zijn milieugerelateerde problemen nogal een hoax. Door de media en enkele malloten opgeblazen onderwerpen om lekker in de schijnwerpers te staan en bijvoorbeeld voor de overheid een reden om weer ergens geld uit te trekken. Om Jan Modaal in z’n heideboshutje (lees; Jan de achterlijke mongool) tevreden te stellen krijg je van die kromme dingen als hybride auto’s die niet werken, roetmetingen waaraan je niet hoeft te voldoen maar wel voor moet betalen, allerlei pesterijen voor automobilisten terwijl kapitein iglo op het kanaal de brokken roet de lucht in knalt evenals alle vliemaatschappijen. Chiptuners zorgen weer voor een veilige acceleratieindicator wanneer een opgefokte VAG kneus gaat inhalen zodat je snel even je mistlichten aan kan doen. Oftewel er klopt allemaal niks van.
Alle regels zijn zo gemaakt dat je er heerlijk tussendoor kan crossen en het werkt allemaal niet. Nu willen ze het stimuleren om oude auto’s door de gehaktmolen te duwen. Bij sommige auto’s wil ik graag helpen duwen maar velen ook weer niet. Laat het volk beslissen wat waard is te bewaren, net zoals sommige mensen het leuk vinden om naar een dooie tak in een grote spierwitte hal te kijken met 20 andere moeilijkkijkende nerds omdat zoiets gewoonweg bijzonder fascinerend is.

Dus waarom niet rechtstreeks hetgeen belasten waar het om gaat, brandstofverbruik. Dan zou ik het ook weer overwegen om me 3 uur op te sluiten in een stinkende NS veewagon tegen debiel hoog tarief in plaats van lekker achteraan te sluiten bij de kudde op de A-zoveel.

Is het allemaal zo overdreven moeilijk of ben ik nu veel te simpel of begin ik gewoonweg door te draaien…

1602, 2002, 3-serie, 320is, bmw, co2, e30, email, klassiekers

Vorig bericht: « Line dancers willen een Koleos op LPG
Volgend bericht: Autoblog comment-magnet 2008 »

Lees Interacties

Reacties

  1. mashell zegt

    22 maart 2009 om 22:27

    Waar is die hal?

    Beantwoorden

Geef een reactie Reactie annuleren

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog Corporate

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North