• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog Corporate

Autoblog Corporate

Een kijkje achter de schermen

  • Home
  • Privacy beleid
  • Login

Introductie: Vincent van B

Auteur: autoblogger, gepost 9 maart 2010 om 09:18 – 3 Reacties

Weet je nog? Vroeger. Toen nieuwe bloggers nog gewoon een fatsoenlijke introductie kregen. Nu worden ze gewoon direct in het diepe gegooid en krijg je dit soort reacties. Daarom alsnog een introductie van onze nieuwste aanwinst.

– Wat doe je zoal in het dagelijks leven?
Lesgeven (docent Journalistiek (o.a.) op een hogeschool in Rotterdam), naar auto’s kijken (verslaafd aan mobile.de), praten over auto’s, schrijven over auto’s, drummen, lachen en een beetje pokeren.

– Welke auto rij je?
Ja! Een Mercedes 190 E uit 1985. Een witte met een blauw interieur en een open dakje. Komt uit Duitsland, heb ‘m net op kenteken gezet. Snaarstrak en volledig origineel. En ja, ik ben er nog trots op ook!

– Waarom bezoek je autoblog?
Ik wil al het autonieuws en meteen. En daarbij niet teveel gesponsord geklets.

– Het beste autonieuws wat je de afgelopen maanden hebt vernomen?
Nissan Juke! Grapje. Nu ff serieus: ik vind de Saab-intenties van Victor Muller wel leuk. Al is het wel eerst zien, dan geloven.

– Het meest vreselijke autonieuws wat je de afgelopen maanden hebt vernomen?
Nissan Micra. Bleeech! (ps. Ook als je er een dikke tuningkit opplakt!)

– Naar welk nieuw model kijk je uit?
De opvolger van de Murciélago wordt vast weer smullen.

– Wat denk je van het hele hybride segment?
Goed dat iemand het groene initiatief neemt, echt waar. Maar uiteindelijk? Uitstel van executie? Druppel op een hete plaat? Trekt slechte chauffeurs aan? Moet perse lelijk zijn? Geitenwollen sokken? Nee, alleen als mijn baas betaalt, als ik niet teveel kilometers hoef te maken en als ik blijkbaar geen budget heb voor een fatsoenlijke auto die wél op de oprijlaan mag (zet die hybride wel ergens op de stoep ofzo).

– Welke trends zie jij de komende jaren?
Positief: Misschien worden de Benzen eindelijk weer mooi (nieuwe E begint er op te lijken). En misschien de Peugeots ook wel (ontwerper-des-doods is eindelijk over boord). Daarbij denk ik dat verantwoorde auto’s ook best spannend kunnen.
Negatief: Steeds meer kleine zuinige inspiratieloze auto’s. En steeds meer auto’s die ik niet begrijp. Vooral al die rare tuningkits die overal maar op gemonteerd worden. Kap es!

– Stel dat je voor 50.000 euro een auto mag uitzoeken. Welke wordt het en waarom?
Euh… Waar gaan we heen? Met hoeveel mensen? Maar goed, nieuw: Audi A4 Avant, donker kleurtje.
Gebruikt: Mercedes-Benz 420SE, petrolgroen metallic, 1986

– Waar irriteer je je aan in het verkeer?
Mensen die geen richting aangeven. Is helemaal stoer in Rotterdam. En bumperklevers, daar erger ik me ook dood aan. Vooral als het zo’n veel te dikke pick-up is. Ga uit mijn binnenspiegel, gefrustreerdeling! Verder houd ik niet van tuning (fop-xenon, doorzichtige achterlichten, megalomane uitlaatkits, houd toch op). En kan iemand me uitleggen waarom mensen (bijvoorbeeld) graag een GTI-sticker op een Golf 1.4 plakken? Wie denk je voor de gek te houden en waarom? Waaroooom?

– Multiple Choice: Duits, Engels of Amerikaans? (nee, geen Italiaans)
Einz, zwo: Deutsch! Doe mij een Weihenstephaner, een Bratwurst en een Schnitzel! En oh ja, auch ein W201, W124 und ein W126 bitte. Dank u. Weet je wat: doe er ook maar een 911 Turbo uit ’88 bij. Golfje 1 ook leuk. Of een zwarte fünfer van eind jaren tachtig. Und so weiter…

– Voorwielaandrijving, achterwielaandrijving of vierwielaandrijving?
Achterwielaandrijving. Al moet ik zeggen dat BMW’s xDrive ook een geweldige indruk op me heeft gemaakt.

– Design of Power?
Design. Behalve wanneer ik buiten Nederland ben en/of op een lekkere weg rij.

– Ferrari, Lamborghini of Maserati?
Lamborghini Gallardo Superleggera (al vind ik die Quattroporte ook wel leuk…)

– Concept cars of Beursbabes?
Moet dit nou? Nou goed, concept cars. Au! Maar goed, daar schijnt wel eens wat lekkers op te liggen…

– Mat, oranje of wit?
Zie mijn 190.

Dat was het, de schrijfsels van Vincent zijn HIER te volgen!

autoblog, bloggen, introductie, Vincent-van-B

Vorig bericht: « De 5 best gelezen artikelen in februari 2010
Volgend bericht: Autoblog browser statistieken »

Lees Interacties

Reacties

  1. CasperH zegt

    9 maart 2010 om 13:52

    Nogmaals Welkom!
    Maareh, wat moest je nou eigenlijk lappen voor zo’n introductiepost? 😉

    Beantwoorden
  2. Patrick_Createmedia zegt

    9 maart 2010 om 14:32

    Ja, wat moest je lappen???

    Beantwoorden
  3. sir_smokalot zegt

    18 maart 2010 om 20:25

    En ik erger me aan mensen die het onderscheid tussen ‘ergeren aan’ en ‘irriteren’ niet kunnen maken 🙂 (altijd weer die vervelende spellingscorrector die langs komt fietsen he!)

    Maar herzlich wilkommen! Dat we maar menig geïnspireerd stukje van je mogen lezen.

    Beantwoorden

Geef een reactie Reactie annuleren

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog Corporate

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North