Persberichtje van PON: Leusden, vrijdag 7 januari 2011 – De Volkswagen Group behoort tot de belangrijkste autonieuwsmakers van 2010 in Nederland. Onlangs publiceerde AutoWeek.nl zijn top-10 van meest gelezen nieuwsberichten in het afgelopen jaar. Bij de vijf topberichten speelde een auto van de Volkswagen Group een hoofdrol. Ook de twee best gelezen berichten van Autoblog.nl hadden een auto van de Volkswagen Group als onderwerp. Op de videopagina van Autovisie.nl waren er eveneens topnoteringen. Dé smaakmakers waren de Volkswagen Passat en Polo, de Audi’s A1 en A6, de SEAT Ibiza Ecomotive en de Škoda Fabia Greenline. Duurzaamheid, zuinigheid en bijtelling zijn belangrijke thema’s voor autogeïnteresseerden?
AutoWeek.nl, Autoblog.nl en Autovisie.nl zijn zeer belangrijke autonieuwssites in Nederland, zo schrijven de PR-officials van PON. Ze hebben gelijk, maar hoe moeten we daar nu op reageren? Met dank? Of met schaamte, omdat we tussen twee saaie automedia worden genoemd?
Topnoteringen bij Autoblog.nl
Ook de klikkenteller van Autoblog.nl spreekt duidelijke taal. Het meest gelezen bericht in 2010 van de populaire autonieuwssite ging over (de prijsstelling van) de Polo BlueMotion. Dit bericht werd op 7 januari 2010 geplaatst en daarbij was de redactie duidelijk in zijn oordeel: “Het is lekker voordelig dieselen in de Volkswagen Polo BlueMotion.” Overigens haalde de Polo BlueMotion ook de tiende plaats met een artikel waarin hij werd afgezet tegen een concurrent. Terugblikkend op 2010 meldt ook Autoblog.nl: “Blijkbaar houden we allemaal van kleine (en zuinige) auto’s.”
De tweede plaats in de top-10 van meest gelezen berichten bij Autoblog.nl was voor de nieuwe Audi A6. Autoblog plaatste de eerste foto’s van de auto op 30 november 2010.
Geef een reactie